Just for you Mister Prince! (Del 1)

Pride! Pride! Pride!

Vi dansar, vi måste. Vi dansar tills vi går på knäna. Hur ska vi annars kunna förklara?

Glädjen, stoltheten, tryggheten.

Vi dansar, vi rör oss, våra händer i luften så titta på oss då! Titta på oss era jävlar, för nu är vi här!
Han svänger sitt hår, kan inte göra något annat. Bara svänger, vickar på höfterna och luften sprakar. Den energin, den lyckan och den är ingen som förutsätter någonting.
Förutom att jag är gay då kanske.
Men jag får vara. Inte kvinna, inte brud, inte flicka.
Just därför vågar jag vara det. Fast om jag vill är jag bara människa, inte ens gay, kanske bara queer.
Det finns så många tankar. Självklart kom det frågor, men jag kan inte ta allt på en gång.
Det måste växa färdigt först.
Hur ska jag någonsin få någon att förstå?
Att inte vara rädd, att vara fri.
Det var så många där som var just det, fria.
Jag var just det. Inte kvinna, inte någon som någon kan bestämma, peka på mig och säga; Du, du är sån.
Jag fick inga egenskaper.
Allt var liksom bara vackert.

Han svänger sitt hår.
Vi går på knäna.
Med händerna i luften.
Och Father of a son.

Jag har aldrig varit så stor som i paraden. Jag har aldrig sprudlat så mycket, lyst så starkt.
Självklart fanns det ilska och hopplöshet, alla som inte kan. Alla som inte förstår.
Men vi hade gått iallafall. Även om ingen stått längs vägen och stöttat. Vi hade gått. Jag insåg det i första refrängen till father of a son, vi hade gått iallafall.
Och jag höll min syster i handen. Med gråten i halsen. Av lycka, av stolthet, av frihet.

Och vi dansar. Vi dansar när parken har stängt, dansar till tunnelbanan. Dansar när ingen ser.
Dansar för de som inte kan. För de som inte finns med i ordlistan.

Det här är bara del ett, det kommer mer. För Pride var så mycket. Så otroligt mycket.
Särskilt var det mycket synd. Fina stolta synd. Ingenting som behövde mörkas, ingenting som var tabu och just därför var det inget som var dolt. Bara fina stolta synd.
För alltid en del av mig.
För alltid en del av pride.

Lampen i dogtaggen lyser vitt.
Proud.
Jävligt fucking proud.

Love






Kommentarer
Postat av: ida

du sade det precis som det var. jag kan inte uttrycka mig bättre. tack.

2008-08-05 @ 22:00:41
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: Affe

Väldigt fin beskrivning av hur man kan känna sig, när själen mår som bäst! När man lyser så mycket att man ser att det är den stjärna som lyser mest på himlavalvet! Fina bilder :)



Hälsningar /affe

2008-08-23 @ 14:13:44
Postat av: Mormor

att man kan bli så lycklig av att någon man älskar är lycklig

2008-09-02 @ 17:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0