You will rise above them all.

Det är morgon och student. Jag är finklädd och har glitter under ögonen för att på något sätt sluta cirklen.  Innan nu har jag inte riktigt greppat vad studenten innebär, kanske för att jag alltid vill vara lite äldre än jag faktiskt är. Och dåska studenten inte uppmärksammas, för det är ju inte så koolt egentligen.
Men det är det ju!
För det är studentmorgon och ajg har fan klarat det!
Jag tänker lite på hon som är ajg för tre år sen som gick in i det där klassrummet, med glitter uner ögonen och en "dip me chochlate and throw me to the lesbians" tröja. För jag var väldigt lesbisk och i tusen delar.
Och alla tusen delar flöt under under första året och jag kunde inte hålla ihop någonting alls.
Men nu kan jag det.
Och det var liksom ingen som trodde att ja skulle överleva de tre åren, och jag trodde det definitivt inte.
Men nu är det studentmorgon och om några timmar kommer ajg stå på trapan och nedanför kommer vännerna, familjen och farmor och farfar stå.
Jag kommer ha studentmössa och jag klarade det era motherfuckrs!
Jag ska ta vartenda MVG och trycka upp i en passande del på syon som i slutet av ettan mycket pedagogiskt föklarade att IV-kurserna kanske inte var något för mig. Och jag var ju tvungen att se deta hela realistiskt, kurserna i tvåan var svårare, så jag borde kanske inte läsa dem.
Jag skulle antagligen inte hännga med. Men ajg hängde med och jag höll ihop och idag ska jag åka flak och vara så jävla bra. För jag har tagit studenten.
Nu ska min mor ta kot på mig, jag har lila klänning på mig.
Och jag ska springa ut.
Där nere ska alla andra stå och
tack.

We will rise above them all.


Kommentarer
Postat av: korpdotter

fatta att du är bäst i världen :D och jag har fått min bok. jag är lite bäst i världen med. fast idag är det du som är allra mest bäst i världen. japp. grattis till det!!

2008-06-13 @ 12:09:50
Postat av: Mormor

så ledsen att jag inte mötte upp på din studentdag. du vet varför. men mitt hjärta dunkar som stortrumman , vid tanken på hur duktig du har varit. dunkar även för vilgot. ha ett skönt sommarlov innan nästa utmaning.

2008-06-15 @ 16:07:33
Postat av: "Moster" Ewa

Nog visste jag att du skulle fixa detta. Du fixar det mesta om så bara för att visa att du kan. Heja "slirskank"!!!!

2008-06-15 @ 17:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0