Mer ljuva minnen.

Allt det här pratet om stenen Baltasar har fått andra minnen att komma upp till ytan.
Andra barndomskamrater som fallit i glömska har börjat göra sig påminda.
Såsom snöbollen Hitler.
Snöbollen Hitler skapades en kall vinterdag och bodde ett kort tag i våran frys i smyg.
(Jag tror aldrig att min mamma fick reda på det, om inte annat vet hon det nu.)
Anledningen till att snöbollen hette Hitler var att min syster berättat om att Hitler var världens ondaste man och att ingen, INGEN tyckte om honom.
Det tyckte jag var lite synd. Det var ju jätteelakt att alla tyckte illa om honom bara för att han råkat vara lite dum någongång för jättelänge sen. Därför döpte jag min snöbollskompis till Hitler och jag hade även planer på att döpa mitt barn till Bo Lennart Hitler. Min syster blev jättearg på mig och tyckte att jag var helt dum i huvudet.
Förstod jag inte att han var jättejätteond och att han under andra världskriget hade släppt bomber som gjorde att människors hud frätte sönder? Förstod jag inte hur elakt det var?
Min mamma skrattade mest åt att mina barn skulle heta Bo.
Tillslut tror jag att hon lyckades övertyga mig och som straff fick jag ta sönder snöbollen.

Jag var ett sånt otroligt ointelligent litet barn.

Kommentarer
Postat av: Moster Ewa

Snälla Amand, inte Bo Lennart ( fast morfar heter ju Lennart i andra namn, hihi)

2008-10-21 @ 07:49:40
Postat av: ida

du är så söt.

2008-10-22 @ 13:38:27
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0