Lyckoruset (Om pirr och ordporr)

                                           



Jag har precis kommit hem från sagateatern efter ha sett Jonas Hassen Khemiris pjäs "fem gånger gud", och jag är hänförd. Jag har tappat andan och kommer inte återfå den ikväll. Jag är bortblåst och alldeles betagen. Jag tycker ni ska se den. Se den och häpna.
Det enda som var lite jobbigt var att jag satt där i teatersalongen och tänkte "Jag kommer ALDRIG kunna bli såhär bra." Jag kommer aldrig kunna leka med ord på det där sättet. Jag kommer aldrig kunna skriva något som bränner i knäna på det där sättet. För det gjorde den. den brände och pirrade och bubblade och porrade runt sig bland massa av ord. Underbart.
Men se den.
Jag tvingar er.




Kommentarer
Postat av: Anonym

DINA ord virvlar,förstummar,kittlar,berör,förundrar!!

Du virvlar,berör,är kärlek och den finaste och vackraste dotter som finns!Puss

2009-02-24 @ 22:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0