Morgontuss

Jag har fortfarande morgongrus i ögonen och kaffet är inte riktigt slut. Men andra ord är jag inte riktigt människa än.
Idag är en sån dag som jag verkligen ska försöka hålla mig hemma. Skolan erbjuder ledighet och jag tänker "aha! skriva!" så vi ger det ett försök. Förvandlar det till ett slags nio till fem med rast. Fast klockan är snart halv tolv så det blir kanske tolv till åtta. Med plugg. För det är ju sånt också, som halkar snett och efter.
Men jag tänker "aha! prioritera!" och därför ska jag försöka att bara skriva idag.
En annan sak som måste göras, kanske inte under dagen men dock måstes är att påbörja donaet med sökandet till folkhögskolor.
För det är ju planen va, att ägna ett år till att skriva skriva skriva. Helst vill jag ju göra det på Fridhem men jag vet att det är många som känner som jag. Så därför är det dags att börja dona. Dona hit och dona dit.
Det är mycket donande överhuvudtaget just nu. Dona med SM (som kommer bli VÄRSTA grejen) dona med slams i norrköping (kolla här) och linköping och massor av sådana grejor.
När jag tänker efter så är det nästan mer skrivande och mer poesi i mitt liv just nu än det varit på länge. Visserligen kuskade jag runt i sverige i höstas, men jag blev så sliten av det att jag knappt orkade skriva någonting alls. Nu åker jag ingenting men skriver massor. eller ja, försöker.
Det här blir ingen djupare analys av någontinga alls, mer en slags to do list fast utan punkter.
Nu ska jag dona kaffe.
Sen dona disk.
SEN, dona lite kick ass texter.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0