Min nya bästis

Jag har fått en ny bästis. Alla andra kan känna sig totalt utkonkurerade. Ni har inget att komma med, inte ett dugg! Min nya bästis och jag är supertajta och vi har tillochmed bytt bästisband.
Min nya är bästis är sex år, heter Tsumo och bor i Varkala.



Hon är dotter till Doktor Palden som är läkare i akupunktur (brainfreeze, hur tusan stavas det?!). Doktor Palden är en de häftigaste och mest skickliga människor jag någonsin träffat. Min pojkvän och hans mor gick dit i en veckas tid och fick nålar i sig. Doktor Palden hade hade tidigare arbetat sju år i ett tibetanskt kloster som läkare och dessutom hade han träffat Dalai Lama typ åtta gånger och diskuterat  läkekonst. (Det är sant, han visade bilder.)
Doktor Palden var dessutom väldigt kort.

Vilket vi valde att inte påpeka. Däremot överröste vi honom med beröm för hans skicklighet. Vilket han förtjänade. Han var verkligen helt otrolig.


Trots detta ville jag inte ha några nålar så jag följade med och lekte med hans barn istället.

Sopa och Tsumo.

Vilket man nu i efterhand kan konstatera var minst lika bra för själen som tibetansk läkekonst.

Tsumo kunde prata lite engelska och hon förklarade för mig att vi var vänner. Hennes lillebror höll mest med för att han ville göra allt som hans syster gjorde. Men vi hade väldigt roligt.


Vilgot säger att om jag vill får jag vara otrogen med en tibetan. Bara för att våra barn skulle bli så fruktansvärt söta.




Jag förstår vad han menar.






Kommentarer
Postat av: ida

adorable verkligen :)

2009-01-08 @ 17:19:28
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad tjusig dig blogg ser ut numera! jag blir impad o inspirerad=).

Sötingar till barn, må jag säga. Visst är det schysst att ha vänner i olika åldrar? (Även om mina brukar vara uppåt i åldrarna, istället för neråt) Tack, det känns ytterligt bra att vara klar med romanen o har redan kastat mig in i nästa projekt! Hur går det för dig, med läsningar, projekt, etc? kram

2009-01-11 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0