Allt jag lärt mig hitills.

Saker jag lärt mig i indien:

I indien har man inte supermarkets, man har hypermarkets.

Att något är installerat med AC betyder att det kan finnas en fläkt.

Indier tål inte alkohol.

Om du beställer en prepay taxi kommer chauffören försöka mjölka dig på mer pengar. Även om han fått en utskällning av sin boss för att han redan gjort det en gång tidigare.

Lova aldrig ALDRIG att du ska komma tillbaka imorgon. Då är du dödens lammunge.

Indier dricker inte kaffe, därför kan de inte göra kaffe. Därför får du skitlite vatten med JÄTTEmycket snabbkaffepulver om du beställer en espresso.

Hål-i-marken-toaletter är inte så farligt som det låter.

Vem som helst kan bli en gud inom hinduismen. Till och med Jesus.

Bildbevis

Julpynta i indien: Ta valfritt barrliknande träd. Pynta. Ledord: Less is more does not exist!

Bildbevis

Julkrubbor är ett begrepp helt fritt för tolkning. Ibland är Jesusbarnet ett ägg.

Bildbevis

Indiska män tycker om att vara med på kort. De är dessutom naturalborn posers.

Bildbevis (Jag har ett knippe till bilder på indiska män som vill vara med på kort. Men jag tycker att det här tar priset.)

Indier är sjukt skickliga bilförare. Men det handlar om millimeterprecision.

Bildbevis

Indiska barn är grymt söta. Alla indiska barn är grymt söta.

Bildbevis

Några exempel på vad jag lärt mig. Utan någon närmare reflektion.




Kommentarer
Postat av: Katinka

Haha, ja, så är det, jag har kuskat Indien runt i två omgångar och varit ca 6 månader i landet. Underbart är det.

2009-01-08 @ 10:47:35
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: wania

tänk vad man kan lära sig mycke nyttigt.

puss. vad jag ärglad att ni är hemma.

2009-01-08 @ 16:45:32
Postat av: ida

hahaha, du är så skön.

love you

2009-01-08 @ 17:16:26
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0