Träflisor överallt!

Jag har grävt ner mig i kreativitet och skapande de senaste dagarna. Underbart.
Var börjar vi?
Vi börjar på Haga högstadieskola i norrköping dit kaosföreningen åkte för att öppna lite dörrar till poesin, promota SM och kicka slam. Jag kan med gott samvete säga att vi utförde dessa tre punkter briljant. Jag såg dörrarna öppnas i ögonen på killen i randig tröja som inte kunde hålla tillbaka tårarna och som inte kunde samla sig. Jag såg uppsparkade dörrar och träflisor som yrde överallt i hållningen hos killen som satt längst fram tillsammans med tjejen vars namn han skrivit i sitt block tusen gånger. Jag hörde hur alla 7or och 8or tystnade när vi sa att poesi är allt, ALLT! Allt du beskriver med ord, alla känslor du vill förmedla. Jag hörde hakor tappas i golvet när de insåg att man får skrika och applådera.
Vi visade lite vägar till poesin genom SM (20-23e Maj, arbis, norrköping) och delade ut klistermärken med SMloggan på (som btw  blev en dunderhit, kidsen klistrade fast dem på tröjorna, på bänkarna och i sina pannor, så vi hade en egen "SM i poesi" armé som gick runt på skolan) vi berättade om hur man gjorde och att alla får vara med och du, du och DU! får tävla när du vill i ett poetry slam.
Och vi kickade poetryslam. I en pytteliten musiksal med ungar fram till tåspetsarna, åttio kids i, två lärare och världens stämmning. Det kan vara det bästa slammet någonsin. Med alla jubel, alla applåder och ögonen hos dem som faktiskt förstod. Vad det påriktigt handlade om.
Det var grymt.
Det var så fett värt att gå upp halv sex, åka till norrköping och en missa en dag i skolan för den känslan. Jag gör det lätt igen. Anytime.

Och sen, dagens guldkorn. Visst minns ni de där skrämselpropaganda affischerna man fick göra i skolan mot rökning, alkohol etc. Eller hur? Bra. Här mina kära vänner, har vi nostalgi utan dess like. Med en stor gnutta humor. Enjoy!





De är för fyndiga de där barnen alltså!

Lovin'


Kommentarer
Postat av: Janna

Vilska, tack så hemskt mycket!

Jag blev så himla, himla, himla, HIMLA glad så du förstår inte. Har haft en såndär asjobbig söndag, du vet. Men allting blev så himla mycket bättre när jag såg din kommentar.

TACK

kram janna

2009-03-30 @ 00:09:33
URL: http://tuesdays.blogg.se/
Postat av: wania

du kallar ungar i 8an för kidsen. jag HAR rätt. du ÄR vuxen.(kanske

kramar, älskar dig

2009-03-30 @ 11:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0