Art is why I get up in the morning

Ska vi försöka att samla ihop oss lite? Ja, det är dags nu. de sanste dagarna har varit fina men kanske att jag använt dem för att slippa samla ihop mig. Så nu bakar jag bröd och lyssnar på Ani di franco (första skivan som heter Ani di franco. Grym! Kolla upp!) samtidigt som jag i huvudet försöker reda upp vad det är jag ska göra. Vi gör en lista, jag har aldrig gjort en lista här innan. Vi testar. (Utan inbördes ordning)

  • Ringa L (Hon ringde förut men jag sov då och jag är så otrevlig när jag precis vaknat så jag undvek att svara)
  • Ringa systeryster (Jag har inte pratat med henne på två dagar och eftersom att vi pratar varje dag känns allt helt skevt nu.)
  • Börja på min kultur och idéhistorie portfolie (Hela jävla världshistorien ska samlas ihop på papper. Idioti I tell you. Idioti. Den ska dessutom vara inne om två veckor. Skit.)
  • Göra naturkunskapsuppgiften om matspjälkningsystemet (JÄTTEVIKTIGT!)
  • Renskriva två labbar (Också ett jäkla hittepå. Jag är inte naturvetare, jag är konstär. KONSTNÄR!)
  • Läsa igenom min pjäs och åsikterna till utkast två. (Kommentarerna kom för jättelänge sen. Ångest.)
  • Försöka börja pilla lite på pjäsen, skriva åtminstone två nya scener. (Jag börjar få lite panik nu. Jag börjar på allvar fundera över vad det är jag gett mig in på. Tänk om det inte blir bra. TÄNK OM DET INTE BLIR BRA!)
  • Förbereda mig inför mötet med Malin Axelsson på onsdag. (Världens coolaste brud som skrivit massor med pjäser blandannat "Kladdet" och ska agera handledare åt mig. Jag ska träffa henne och diskutera pjäsen. Jag tänkte också be om lite hjälp för det är vissa saker som jag faktiskt inte vet hur man gör. Min plan är att komma jätteförberedd till mötet och ha allt utskrivet och understryket och formulerat och färdigdonat. Man vill ju göra ett bra intryck.)
  • Skriva klart den-där-dikten som jag började skriva på jobbet i onsdags. (En ny sak. Jag tror det kan bli något bra. Mycket skinn på näsan  och berätta historier romantik. En fin känsla. Jag ska bara ta mig tiden. Koka lite te, sätta på ani di franco bland skivan jag fick av elin och sen ska jag skriva.)
  • Börja repa in dikter till SM i poesi. (Jag har iochförsig inga nya dikter. Men jag kan ju repa de jag har. Det är tusan i mig dags att jag lär mig dem utantill.)
  • Försöka skriva nytt till SM (Jag har massor av halvfärdiga. Massor av lösa meningar och sådant som jag tror kan fogas ihop. Det borde gå. Man är väl poet.)
  • Försöka byta bort helgen den 11-12-13 juni på jobbet. (Mickie var intresserad. Men jag måste kolla. Tyvärr, tyvärr kan jag inte jobba. För jag ska nämligen läsa på nässjö poesi festival då. Katching!)
  • Boka Öland roots biljetter. (Årets pepp. Årets pepp.)
  • Boka tågbiljetter (Till siesta. För jag ska se placebo tillsammans med emme. Aaaaand...HAPPYDANCE!)
  • Plantera om mina blommor. (De dör, frankt talat.)
  • Ringa Mixie (Och säga att hon var världens bästa igår. Bitterfittorna var och såg hennes föreställning "Ruttet - ett prinsessliv" och hon var alldeles magisk. Alldeles alldeles underbar. Dessutom fyller hon år idag.)
  • Deklarera (en sån där skitjobbig vuxensak. Jag förstår inte.)
Ja, det var allt. Nu känns det bättre. Nu är jag gladare. Nu ska jag baka ut degen som jag satte för en timme sen.
Och lyssna på "not a pretty girl" med Ani di franco. Och sen ska jag skriva. Ja, jäklar!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ida

wow, kan man göra punktlista på blogg.se? visste jag inte..

2009-05-04 @ 21:51:01
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0