HÄNDER- slagen

Ny dag, ny dikt ur sviten. Även denna gång på temat händer. Jag vill bara påminna om att det jag lägger upp här är råmaterial. Det är inte färdigt och jag kommer förhoppningsvis att arbeta om dikterna ännu mer. Då vet ni. Och självklart är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet.

 

Slagen

 

Det händer att händer händer

 

Det händer att händer rör händer

 

Det händer att händer händer

 

Inte igen

 

säger du

 

Men det händer att händer slår

 

som slag i magen i samvetet i dig

 

Som händer bara gör

 

som impulsen bara säger

 

Stoppar inte i luften

 

Stannar först när de når fram

 

Som röda märken

 

Det händer

 

Det händer att händer förstör

 

Det händer att händer händer dig

 


Kommentarer
Postat av: Philemon Arthur

Den här tyckte jag jättemycket om. Jättemycket.

2010-01-24 @ 20:41:22
URL: http://butitsnotyugoslavia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0