Poetissan är visst tillbaka

Hej, ja förlåt. Vi börjar så. Jag vet att det varit tyst ett tag och ni som fortfarande vill läsa hej! Men jag lovar, det finns en alldeles utmärkt förklaring. Jag har nämligen varit upptagen med skrivande på annat håll. Nej, jag har inte blivit publicerad författare (I wish) utan istället har jag jobbat med ett stycke diktsvit som vi började med här på Fridhem innan jullovet. (Dessutom åkte jag hem till mamma över jul och träffade V så då var jag upptagen med att hångla och sådana saker.) Igår skrev jag den sista dikten i sviten som skulle innehålla 21 dikter vilket innebär att jag nu är redo att återvända till er. Och jag tänkte att som plåster på såren så kunde jag publicera en del av de texter som jag skrivit? Låter bra? JA! Det blir inte alla dock, att skriva 21 dikter under tidspress har en tendens att hmm...sänka kvalitèn en smula. Om vi uttrycker oss milt. Men innan jag börjar med min botgöring så tänkte förklara hur hela det här diktprojektet har gått till.

Vi fick välja tre ämnen, jag valde sjukhus, händer och sömnparalys, utan veta vad de skulle användas till. Därefter gjorde vi en drös skrivövingar med ämnena som grund och vi letade MASSOR med fakta. Nästa steg var att vi skulle plocka ut sjuk aspekter av varje ämne. Jag valde:

SJUKHUS- Kulvertarna, döden, födseln, doktorerna, medicinerna, väntrummen och ambulanserna
HÄNDER- Slagen, skuggfigurerna, greppet, beröringen, teckenspråket, fingeravtrycken och lederna
SÖMNPARALYS- Maran, drömmarna, hallucinationerna, förlamningen, REM-sömnen, hjärnan och uppvaknandet.

Därefter följde mer skrivövningar,

Och sen släpptes bomben BANG! Ni ska skriva en dikt om varje ämne. MOHAHAHAHA! Och efter jul ska vi ha textsamtal på skiten. Typ.

Så, jag är väl ursäktad? Jag hoppas det, för jisstanes vad jag har slitit. Men nu är jag klar. Och tillbaka.
Det känns bra. Känns riktigt bra faktiskt.

Lovin
/Vilsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0