Her morning elegance

Det är morgon i fridhem. Jag borde skriva ett sommarprat kan kan inte. Alla lösa trådar hänger i luften. Ni vet hur det ser ut, eller hur? Lösa trådar som hänger från taket och vajar i vinden från det öppna fönstret. Rummet känns som en söndagsmorgon och idag är det just det. Snart ska jag åka in till malmö och träffa L. Idag tror jag blir en bra dag, jag känner det i mina knän.

Jag tänkte, jag har lovat att lägga upp bilder på folket i min klass så att vännerna därhemma eller i stockholm eller vart de nu bor har något att orientera sig efter när jag pratar om klassen.

Here goes...


Josef. Behöver väl ingen närmre presentation. Men om jag måste...snubben jag tävlat massor med och som nu hamnade i samma klass som mig. Guds vägar äro outgrundliga.


Tidigare nämnda Josef och Pernilla. Pernilla som påminner mig en aning om mamma och som har en utstrålning som det säger POW! BAM! coh BANG! om när hon kommer in i ett rum.


Per. Som är den skånskaste mannen jag någonsin träffat och som har ett ordförråd bestående av "Jaja..." och "Nene..." Och bakgrunden syns även Johan. Som är för indie för att skriva kärleksdikter.


Karin som är äldst i klassen, bor i Malmö och tycker om pistoler.


Kerstin och Linnea. Kerstin är hon som har klippt mitt hår, en frisyr som numera är känd som "kersti-syndromet" och som också skriver dramatik. Linnea som kommer från halmstad och som har en underbart realistisk syn på kärlek.




Anton. (Ja, det är han som ser ut att gilla Ulf Lundell, men säg inte det högt, schh) som suger på ord som en gammal gubbe.


Amanda. Som skriver poesi som går rakt i själen som en bulldozer som är en jävel på sexyeyes.


Pernilla igen och Johan. Som inte bara är för indie för att skriva kärleksdikter han är också en jävel på att skriva dikter som får mig att tappa andan. Och så kommer han från stockholm.


Jonna. Som ibland har ett kroppsspårk som en liten tant som även besitter en sällan skådad glöd.


På den bilden ser vi även Sara (svart klänning med något som ser ut som vita prickar) som skiver grym prosa.

Sen finns det några till i klassen som jag råkade missa med kameran det är: Fredrik som dricker rödvin ur blommiga glasmuggar, Hilda som jag inte lärt känna så mycket än tyvärr, Lollo som bor i korridor och spelar bas och Mette som bor i Lund och svar sjuk under den här klassfesten.

Har vi koll på läget nu? JAA!

Och sen finns det såklart massor av annat folk jag hänger med såsom David, Henrik, Myra, Hanna, Embla, Maria...ja, ni förstår.

Men mer bilder kommer kanske sen.

Nu ska jag stänga av min spotify-söndags-spelnings-lista och åka till Malmö.

Tills dess, KÄRLEK!



Kommentarer
Postat av: Moster Ewa

Ett härligt gäng med andra ord? Kramar moster

2009-08-30 @ 13:53:24
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0