En hyllning till Grioa.

Jag har varit borta de senaste dagarna och det har hänt mycket. Och sen ska jag berätta allt. Men först finns det något som är viktigare. Det finns någon som är viktigare.
Han.



Han hette Andrès. Han kallade sig Grioa. Han var en större poet än många av oss andra. I onsdags förra veckan hade jag turen att få köra ett gig tillsammans med honom. Det var stort och sjukt magiskt.
I fredags gick han bort. Gick bort, dog, försvann. Och det är jävligt overkligt.
Jag beundrade honom. Nej, jag beundrar honom. Och alla orden lever vidare.

"Du har duschat huden skrynklig, bli man någonsin riktigt ren?
Jag ska hålla dig försiktigt som om du nyss brutit ett revben.
Spring. Stanna. Vi välter staden.
Säg ditt namn i minusgrader, sjung ditt namn när ingen märker
för vinterandedräkten klär dig."

Kommentarer
Postat av: lali

men shit. va overkligt.

2008-12-08 @ 23:11:39
URL: http://www.lali.se
Postat av: wania

även hemska saker gör dig starkare.

älskar dig.

2008-12-09 @ 13:11:50
Postat av: daddel

det är så hemskt! han var en otrolig poet och artist.. vi kommer aldrig få höra honom läsa vårteckenspråk igen!

2008-12-15 @ 22:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0