Könlöshet

Citat ur vad vad som kan vara världens bästa barnfilm, "Tur och retur":

(Konversationen utspelar sig mellan en kille och tjej, killen trodde tidigare att även tjejen var en grabb, men det visade sig att så inte var fallet)
Killen: Jag tänkte på en sak...vill du bli tillsammans med mig?
Tjejen: För några timmar sen ville du inte prata med mig.
Killen: Men nu är du ju tjej.
Tjejen: Du. Jag är precis samma person.

Helt fantastiskt. Unisex på barnfilmsnivå. Jag blev alldeles pirrig och varm i magen.
Och världen alltid var sådan skulle jag bli en helare, lyckligare och mer tillfreds människa. Och jag skulle aldrig mer ha mjäll.
Så det så.


Kommentarer
Postat av: lali

den såg jag och my på bio i karlstad. den är lite småfin. =)

2008-07-20 @ 18:36:00
URL: http://blogg.lali.se
Postat av: Moster Ewa

Grattis på födelsedagen älskade Amanda!!!!

2008-07-20 @ 20:25:12
Postat av: Jenny

Tusen miljoner grattis, pesenten är på väg med posten,men snart tar alla hallon slut utan att du plockat ett enda. Med andra ord - kom gärna hit!

2008-07-20 @ 21:58:11
Postat av: ida

naaw vad gulligt.

2008-07-23 @ 15:33:03
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0