Uppdatering av läget

Här sitter jag alldeles sönderfestivalad och lycklig. Öland roots är grejen, rakt uppochner bara. Sjukt trevlig festival med en fantastisk atmosfär.

En öl, en solstol, en strand.
Argumenten sitter där de ska.

Ett underbart häng tillsammans med bitterfittor, en bästis, ett V, två dreadheads och människor från Växjö.
Vi frågar vad klockan är och alla vet att det är...(här svarar resten av campet med ett vrål TIME TO PARTY!)
Och jag lärde känns de finaste av människor.
Jag såg de bästade konsterterna och freestylade dubmusic baby tilsammans med CoCo.
It all comes down to this!
Vi satt på bryggor och drack öl och hade interna skämt.
Och folk lärde sig mitt namn, delade ut juck och solen sken inte hela tiden men badade nakna gjorde vi iallafall.
Och ändå har jag kvar min värdighet.
Som Ho-Hey sa; Du är den enda människa som kan bli så jävla pissfull och ändå vara charmig.
YEAH DUDE!

Jag mår så bra just nu, det är sommar och jag mår bra. Wow.

Jag lärde känna Leo. Leo var snubben som kunde det här med att skriva visor. Som improviserade grymt på gitarr när jag läste dikter, som skapade en stämning som var utöver det vanliga.
Särskilt där på stranden med alla fina och vi jammade.
Jag har alltid velat jamma, det verkar så koolt på något sätt. Nu vet jag hur det känns. Det är precis så koolt som man tror att det ska vara.
Och vi har kanske ett framtida projekt pågång. Jag gillar tanken.

För att citera Mickis: Bitterfittorna på festival. Så jävla fint alltså.

Amen

Jag har även låtit Göteborg ta del av min vackra nuna. Där hjälpte jag en systeryster flytta hemifrån och inredde hennes balkong.  Jag skrev en ny dikt och hälsade på Mattis. Jag var på inflyttningsfest och träffade Nathalie. Jag drack ofantliga mängder te och lyssnade på 40-tals klassiker. Det var tryggt och bra och sammanhang och allt sånt där som får mig att le.
Systeryster får mig att le.
Och nya dikter får mig att le.
Särskilt om de är bra.
Och det tror jag att den här är.

Den är kanske lite väl mellow men jag gillar det. Det känns som om att den passar in i den örviga serien "systerdikter". Tillsammans med "Tidningsrubriker" och "Sjukdomen". Fast den behöver nog växa in sig lite först.
Renskrivas och sådär.
Men det känns skönt att spärren har lossnat och att jag kunnat skriva något som vuxit framför mina ögon  igen.
Det är bara lite typiskt att spärren lossnar EFTER att slamsäsongen är slut, men det är väl som det ska vara.
Jag får ladda upp till nästa säsong istället.

Fast det känns ganska så cheezy att tänka så.
Ungefär som att tänka att varje offentligt sammanhang (som tillexempel festival, som tillexempel Öland roots) är ett marknadsföringstillfälle.
Fuck that shit.
Den dagen jag börjat tänka så är ni allesammans varmt välkomna att skjuta mig.

Och med dessa ord gör jag min sorti.
Adjö.


Kommentarer
Postat av: andrea

hej vilska. tänker på dig. vad bra att du har en fin sommar. hoppas vi ses snart!

2008-07-17 @ 13:15:32
Postat av: andrea

/grattis på födelsedagen också!

2008-07-17 @ 13:16:47
Postat av: christian bjornman

hej alskling, grattis och allt sant kanlo tjaffs.

vet du vad klockan ar?

sa du traffade alltsa mina polare fran vaxsjo?

aja all karlek.

var hemma 31 juli / 1 augusti... da blir de rejv!

karlek och vagledning!

2008-07-19 @ 04:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0