Om man räknar dagarna baklänges.

Oslo var fett nice från början till slut. Om man bortser från lite bakfylla och mansgriseri från norrmän.
Det var otroligt skönt att allt var som vanligt. Att det inte spelade någon roll att vi inte setts på 3 månader, utan att när vi kom dit var det som att "hej, dig träffade jag igår och nu sitter vi här igen och dricker öl och pratar skit."
Det kändes tryggt liksom. Väldigt tryggt. Och det kändes väldigt bra att krypa ner bredvid Elin, som btw är en GUDINNA när det gäller skedning, och säga godnatt och det kändes väldigt bra att vara omgiven av bitterfittor så att var man än gick fanns det en kram och kärlek. Och det var sjukt jobbigt att åka därifrån. det är idioti att åka ifrån sina bästa vänner. Man borde inte göra sånt. Verkligen inte.

Det enda som kändes lite dumt ,förutom bakfyllan och norrmansgrisen, var att jag inte skrev något. Det blev liksom någon slags blockering och jag kunde bara inte. Det har blivit så en hel del den senaste tiden. Att jag bara inte gjort det. Förut var jag helt manisk när det kom till att anteckna allting, i kalendern, i dagboken, i blocket och på datorn. Men inte längre. (Men förut, vad menar jag med förut? Förut är väl ingenting att direkt längta efter).
Jag borde börja få skrivarrutiner igen. Särskilt inför Borås. Det skulle kännas soft att levera nya dikter och göra det BRA. Och jag har ju en massa lösa saker, men jag får dem inte att hänga ihop. De går inte riktigt att fånga, de bara glider undan.
Borde kanske isolera mig någon dag eller så se till att få tummen ur.
Fast samtidigt ska jag lägga av med att klaga. För oavsett så var det mitt val att aga inte plockade upp pennan och plitade ner några rader. Så svårt är det inte.
Yeah right
"Det här är en text om idioti" har börjat få en struktur iallafall. Det är ju trevligt.

Annars så jagar jag mest kulturgubbar just nu. Om det är någon som är personlig vän med Ronny Thuresson uppe på Borås kulturavdelning så kan ni vänligen be honom att kontakta mig. Han är en jävel att få tag i.

pepp och kram



Skedning med Elin

Kommentarer
Postat av: Moster ewa

Hallå stumpis!

Kul att norge var nice. Hoppas mammas rabarberkräm inte var sur...kramar

2008-05-14 @ 09:55:34
Postat av: ida

vem är den snygga kvinnan på bilden? förutom dig alltså. du är ju också snygg. på ditt egna lilla vis.

2008-05-15 @ 22:40:45
URL: http://ikaserdig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0