Om könsliga äventyr.

Helgen har spenderats med att ha ångest över att jag inte hinner med allting i skolan för att jag skriver en pjäs. Vilket i sin tur ledde till ångest över att jag inte kan skriva på min pjäs för att jag ligger efter i skolan. Mycket givande det där.
Det hela höll på att sluta med Pink Floyd (wish you where here, kolla upp!) och kedjerökande men någonstans lyckades jag ta mig i kragen och jag och V bytte ångest mot queer och åkte en sväng på PekingPride. PekingPride visade sig vara ett fantastiskt litet arrangemang som liknande det stora mäktiga underbara Pride fast i miniformat. I norrköping. Utan parad. Typ. Men jag hade trevligt. Jag såg en monologföreställning och tittade på fantastiska barnböcker från vombat förlag. När jag blir stor ska mina barn bara få böcker därifrån. Fast jag ska köpa dem till mig själv. Nu. För mina sista pengar den här månaden.

Men iallafall. Lördagens höjdpunkt bestod dock av utställningen fittröra. Som var en utställning av just fittor. L-O-V-E-L-Y! Massa fittor, vaginor, muttor, murror, musar (eller vad nu vill kalla dem, dock inte snippor. Never ever. Snippor kan man inte kalla dem. Det går helt enkelt inte för sig.) som var presenterade precis som de är. Varken mer eller mindre. Håriga, geggiga, bulliga, stora, små, rynkiga, släta, ja allt! Jag gick omkring i utställningsrummet bland alla fittor och bara mös. Det var så fint. Och som de flesta vet så tycker jag väldigt mycket om min fitta (ja, jag kallar den så. Jag tycker det låter bra. Jag säger det nu, så slipper vi ta den diskussionen i kommentarsfältet och så. OK?) så jag blev alldeles överlycklig när jag såg ett anslag om att man själv kunde bidra. Whattheheck? tänkte jag. Varför inte? tänkte jag. Här ska fotas fitta! tänkte jag! och sen sa jag det ett par gånger, ungefär hundra. Dels för att jag var så stolt och dels för att det ligger så bra i munnen "jag ska fota min fitta" (Testa och säg det ett par gånger.) Tänkt och sagt och därmed gjort. Jag biddrog till utställningen fittröra. Det var inte alls läskigt, inte alls pinsamt, inte alls särskilt fantastiskt. Det var ett kort bara. Precis som det ska vara. En fitta är inget särskilt. En fitta är en fitta. Med allt vad det innebär, och det var precis det utställningen gick ut på. Fittor är inte skira, inte romantiska, inte mystiska. De är heller inte skamliga, äckliga eller konstiga. De är fittor. Man kissar med dem och man njuter med dem. Bra så.
Så nu är min fitta med i en utställning bland en massa andra fittor. Det känns bra. Och jag måste säga att jag har en väldigt söt fitta. Jag fick titta på kortet, och den gick minsann inte av för hackor. Mycket söt sak.
Det känns ju trevligt.
Så, innan ni somnar ikväll flickor, ta en titt. Har du en söt fitta? En punkfitta? Eller kanske en svår emofitta? Kom igen. Det är kul.
Och innan jag avslutar vill jag citera Maud Lindström

"Den där tjejen borde tänka lite mer på sin publik
Om hon ens vill ha applåder bör hon ändra sin taktik
eller spela för gelikar på nån kvinnosakskongress
där man speglar sina muttor och pratar mens och PMS"

Godnatt vänner!

Kommentarer
Postat av: wania

i samband med fittor heter det då mysa-mös-muttar

älskar dig i allafall!

2009-04-20 @ 06:53:57
Postat av: lali

måste missat dig, jag var ju också på PP. två klasskamrater till mig som arrangerade tjohoset. (och jag gjorde deras webbsida, så jag var faktiskt volontäääär) iofs var jag mest på efterfesten, där kan du inte varit, då hade jag inte missat dig!

2009-04-20 @ 15:13:05
URL: http://lali.se
Postat av: Janna

Hej Vilska <3

Jag sitter och skriver brev till dig. I solen. Bara så du vet.

:*

2009-04-20 @ 17:17:17
URL: http://tuesdays.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh, dom kan få fotografera min fitta vilken dag som helst!

2009-04-22 @ 23:56:50
Postat av: Sussie

Vad glad jag blev av när jag läste ditt inlägg om min utställning och själva fotograferingen! :)



Kan berätta att den kompletta utställningen visades igår på Vagina-dagen i Stockholm.

Birgitta Stenberg tyckte bl a att hela utställningen borde visas i Riksdagen. Det vore nåt det! :)



/Sussie



2009-04-27 @ 09:03:05
URL: http://www.fittrora.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0