Cranky cunts



Livmodersimiation i solens sken.




Jag hade en smskonversation med Mix igår kväll. Jag tänkte delge er den. Dels för att den så perfekt fångar essensen i vår/bitterfittornas vänskap. Och dels för att detta råd är något jag vill delge er andra.

Mix: Massutskick: Fråga till bitterfittorna, hur är man på bästa sätt snäll mot sin livmoder?
Jag: Ger den lite kuk!

Mix: Hahahaha! Blir den glad då?
Jag: Den börjar dansa discodans och kasta konfetti. Jag lovar.
(Här avbryter vi ett ögonblick och föreställer oss en livmoder som svänger på "höfterna" och kastar färgglada papperslappar omkring sig.)
Mix: Haha. Vore fint. Har du fått sex nyligen, eller alldeles för länge sen?
Jag: Nyligen! Hurra! Men varför behöver din livmoder uppmuntran?
Mix: Trevligt! Trevligt! Haha, nej det är inget fel med min livmoder. Vi satt och hade en diskussion om hur man har team-building med sina kroppsdelar. Tänkte bara slänga ut frågan.

Vad kan vi få ut av detta samtal, tro? Inte så mycket nej.
Förutom att vi obsessar livmödrar (en livmoder, flera livmodrar, livmödrar...?). Men jag tycker det är fint.
Det är liksom...kärlek.
Det är liksom...bitterfittorna.
Det är liksom...trygghet
Det är liksom...att vara snäll mot sin livmoder.






Kommentarer
Postat av: Häxan Surtant

Jag tänkte föreslå att hon kunde ge den chips, men sedan glömde jag bort det.

2009-02-05 @ 10:48:10
Postat av: ida

har jag då varit ond mot min livmoder eftersom hon är sjuk nu? :(

2009-02-10 @ 12:15:22
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0