Fredag 12.32

De två senaste dagarna har jag vaknat utan att behöva ställa klockan. Frihet!

Annars är det inte mycket som händer. Sommaren har allmänt sin ankomst och det är nu jag börjar hålla hårt i rutiner. Huvudet är ytan och p3 varje morgon. Inatt drömde jag hätska drömmar om poetry slam och jag vaknade mitt i att jag stod och skällde ut poetry slam sverige. Det var en skön känsla. Ibland är jag för tyst för länge och det leder inte til någonting förutom stora hål i mig, så jag tror att jag ska sluta med det. Nu är Berlin spikat iallafall. Jag och bästisen ska åka iväg långt ifrån allt vanligt och dricka berliner på små konstiga hak. Jag åker precis i början av repperioden av 28 kvadrat, men jag tänker att de får klara sig själva och att när manuset är klart är ju ändå inte texten min längre. Det är bara en månad kvar. Manusläsningen i onsdags visade sig blir väldigt givande, men jag har mycket arbete framför mig. Mer monologer, mer ord som lyfter från pappret, mer struktur. Men jag tror det blir bra. Såsmåningom om kommer allt bli jättebra. Så länge jag håller fast i strukturen. Huvudet över ytan och p3 varje morgon. Rättvisemärkt kaffe och morgoncigarett på gården. Så länge det rör sig framåt så blir allt bra. Och framåt rör det sig. Imorse vaknade jag utan att behöva ställa klockan. Frihet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0