Brödbak

Appropå att jag bakar bröd. Jag är ingen tant. Jag är inte vuxen, ok? Och jag är absolut definitivt inte kvinnlig. (Jag spottar på det ordet, tvi! Tvi! Tvi! Tvi!) Inte för att jag antar att någon av er tror det. Jag ville mest bara klargöra det på en gång. Jag bakar när jag inte kan samla ihop mig själv. Som när jag druckit alkohol, har massor att göra, någon har dött, jag har bråkat med mamma eller när jag tävlat. Ta ordkrig tillexempel. Ordkrig 2008 var extremt känsloupptrasslande, det var sönderslitande och lyckopirr. Hur hanterade jag detta? Jo, genom att baka muffins, bröd och koka kräm. Sen var allt bra.
Nu har jag mycket göra, så jag bakar bröd. Logiken är slående, eller hur?

På bilden ser vi rågbröd, äpplemuffins och äpplekräm. Samt en stor dos ångesthantering.
Bilden är tagen dagen efter ordkrig 08.

Kommentarer
Postat av: stormhatt

kära du, sådana göromål är lisa för själen. Jag plockade och kokade nässlor häromdagen, samt frös in dem portionsuppdelade i påsar. För framtida bruk. Har även planterat om mina tomatplator och luktärter i veckan. Ah, lycka... I love you.

2009-05-03 @ 15:41:13
URL: http://stormhatt.blogg.se/
Postat av: Moster Ewa

skön du är som tagit kort på dina köksverk, för att även spara bilden. Nog bor det en liten husmoder i dej med...hahaha..kramar

2009-05-03 @ 18:21:18
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0