Prosit.

Jag sliter in i det sista och försöker hålla allt flytande. Ibland är det lätt att glömma bort att andas. Slå hjärta slå. Kanske andnöd på grund av stress men mest på grund av nya stora saker att hantera som ramlar över. Fast inte som tegelstenar, mer som gigantiska moln av nyspulver. Så man nyser, blundar, spritter till och nästa gång man öpnnar ögonen är allt nytt och det gamla borta. Jag nyser, blundar, spritter till och plötsligt är SM över och jag minns knappt att det hände. Jag nyser, blundar, spritter och när jag ser mig omkring är pjäsen verkligenhet med trycka program och radiointervjuver och orden på gatan som sprider som löpeld. Jag nyser, blundar, spritter till och bara sådär kommer ett antagningsbesked från Fridhems skrivarlinje och allt jag fantiserat om blir liksom påriktigt. I augusti flyttar jag till Svalö och försvinner ner totalt i skrivandet. Och hjärtat tror det fortfarande inte riktigt men alla säger grattis så det måste ha hänt. Och jag nyser, blundar, spritter till och jag närmar mig slutet av skolan och vid den här tiden nästa vecka har jag det där slutbetyget som dragit mig fram på magen det senaste året. Jag skrev en gång om livsverk. Jag tror det är sådana jag når fram till, kanske att det är det som faller över mig. Och allt jag behöver göra är att dra ut tröjan och fånga dem. Visst är bilden fin? Som plupp i håret och tröjan full av livsverk. Vi sparar den bilden, fram till att jag nyser nästa gång. Vi sparar dem i några dagar. För nu ska jag åka på festival och dansa själen ur mig till Placebo. Vi ses på andra sidan. Eller med andra ord på söndag.

Kyss!

Kommentarer
Postat av: Moster Ewa

Posit, säger Rode.....

2009-05-28 @ 19:54:16
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har svaga minnen av att du ringde mig igår kväll. Så trött måste jag ha varit. Tänkte i alla fall säga att jag drömde om dig på festivalen inatt. Jag drömde att du sade att du "frusit som en gris hela natten", vilket jag antar att du gjort i verkligheten också. Hoppas allt är bra. Njut av solen. Det kommer bli en finfin helg för festivalande. Oj, så långt det blev. Antar att det blir så när telefonkontakten är minimerad. Nåväl. Ha det superbt! Puss!

2009-05-29 @ 09:54:23
URL: http://ikaserdig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0