Tre personer i mig. (28 kvadrat)

Det är nästan sent och jag sitter och försöker skriva pjäs. Känslorna tvingas upp ovanför huden och jag skrattar och gråter omvartannat. Jag skriker på V och ber honom krama mig. Det är världens känslokräkning varje gång jag öppnar dokumentet som heter "28 kvadrat" ,det är helt absurt. Och jag är fem, femton, tio, två, arton, tjugo, tjugofem, fyrtiotvå, åttioåtta och hundra år gammal. Jag är övergiven och har åldersnojja. Jag är rasande och river sönder böcker. Jag hittar brytpunkter. Och jag gråter lite till. Jag har en syster som dog och en bästa vän som talar in meddelanden på mitt mobilsvar. Jag blev lämnad i skogen. Jag är barfota och kan inte bada badkar. Jag älskar regn. Jag skrattar åt min min syster, hon som överlevde och jag gråter ännu en gång. Jag är väldigt arg. Jag ser mig själv i ögonen för första gången. Jag springer för allt vad benen bär. Jag bär inte mig själv. Jag klarar mig inte. Och det är okej. Jag byter namn, jag flyttar in. Jag kan inte gå vidare. Vi blir okej. Jag föds. Vi dör. Vi älskar varandra innerligt.

Någonstans där är jag i skapandeprocessen nu.

Kommentarer
Postat av: stormhatt

love

2009-05-06 @ 00:06:56
URL: http://stormhatt.blogg.se/
Postat av: stormhatt

love

2009-05-06 @ 00:08:40
URL: http://stormhatt.blogg.se/
Postat av: Moster Ewa

kramar via datorn

2009-05-06 @ 07:31:19
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/
Postat av: wania

du får sitta i mitt knä,så kan vi kuckelura.

älskar dig

2009-05-06 @ 07:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0