Fingertoppskänsla (Ny dikt!)

Jag försöker desperat knåpa ihop något att lämna in till textsamtalet imorgon. Jag har lyckats skriva en dikt. Jag vet inte hur den är. Men jag tänker att jag publicerar den. För då finns den. Då kan jag inte göra något åt det.

 

Fingertoppskänsla

 

Jag är dålig på det här med finkänslighet

 

Mina fingertoppar saknar udd

 

Det är bara ben och kött och blod

 

Lite ärrvävnad på sin höjd

 

Lite ojsan och hoppsan och något som saknar sammahang

 

Mina händer är inte så stora

 

Varje led saknar förankring

 

Jag skopar vatten efter vatten

 

Kan inte hålla stabilt i någonting

 

Jag behöver rötter

 

Mina naglar hänger löst

 

Jag skrapar i

 

Tappar greppet

 

Börjar om

 

Börjar

 

här

 

Jag är inte så bra på det här med fingertoppskänsla

 

Mina händer är fåglar

 

De skriker på människor som passerar

 

Mina fingrar klarar inte av sifferkombinationer

 

Hinner inte med i sammansättningen av atomer

 

Mina händer är fåglar

 

Som byter plats

 

Som försvinner

 

Som flyger iväg

 

Som jag

 

Som vill börja om

 

Ge mig lite ståndpunkter

 

Något att stå på

 

Något stabilt att hålla fast vid

 

Något som ryms i mina händer

 

Något som inte bara vilar på mina axlar

 

Mina leder knakar

 

Men stannar kvar

 

Händerna flaxar iväg

 

Lämnar avtryck

 

Börjar om

 

Börjar här

 

Ge mig lite fingertoppskänsla

 

Lite finkänslighet

 

Lite stabilitet

 

Lite händer att hålla i



Kommentarer
Postat av: Moster Ewa

Bäst

2009-11-26 @ 07:30:58
Postat av: wania

dom 10 sista raderna är DU.på pricken

älskar dig.

( händerna att hålla i det har du redan)

2009-11-26 @ 13:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0