Mina varmaste ursäkter

Hej eller förlåt, ja det var ett tag sen.
Jag är en upptagen kvinna, eller bara lat eller ja. Men iallafall. Vi är igång igen, vi börjar med en sammanfattning av de två senaste veckorna:
  • Filmprojektet - Underbart! Väldigt mycket att göra, väldigt roligt. Slutprodukten blev en film av min dikt "döden" där jag mestadels sitter mot en vägg coh ser febrig ut, men det är bra! Snubben som skötte regi och dylikt var ett geni när det kom till teknik så därför blev filmen sjuk snygg rent tekniskt. Jag är mycket nöjd.
  • Pågående projekt - Det går inte alls. Någonstans har en sjö torkat jag lyckas banne mig inte skriva. Det oroar mig. Men jag tänker att det kommer, precis som med allt annat vänder även det.
  • Gatsby open - I fredags i förra veckan deltog jag i poetry slam turneringen Gatsby open. Vilket kort och gott är en tävling i en snubbes vardagsrum. Hela tillställningen i sig var mycket intressant och under kvällens gång smög sig en känsla av mysighet på. Dock var vi (Jag, Henrik, Amanda och Carro som förärade mig med ett besök från Linköping) tvugna att rymma från gården efter tävlingens slut. Detta eftersom att hela området var omringat av ett stängsel. Tydligen är man rädd för inbrott i malmö. Min placering i tävlingen är inget att tala om eftersom att jag kom näst sist. Jag tror jag får skylla mig själv. Som jag nämnde var stämmningen väldigt mysig och jag borde ha förstått att dikter om skam och smuts inte skulle gå hem. Kvällens stora överraskning bestod av piip poesi, två danska snubbar som läste dikter vars innehåll jag inte förstod med älskade.
  • Jag hade som sagt besök i helgen och detta besök var det finaste. Kärlek och daddlar och allt sånt man behöver. Helgen innan kom två av mina pojkar hit (Jack och Connie) och trots en brutal baksmälla på lördagen så var det alldeles fantastiskt.
Utöver detta sysslas det mycket med personlig utveckling just nu. Det må låta pretto (ha! jag använde ordet pretto seriöst! Ha! Ha!) , men jag tänker att jag faktiskt är tjugo år och det börjar bli dags att ta tag i saker.

Fast just nu längtar jag mest till Umeå. Fan vad jag längtar dit. Jäklar!

Kommentarer
Postat av: wania

glad att skrivtorkan inte sträcker sig hit. jag behöver dig.älskar dig.

ps. jag vill oxa åka till umeå.

2009-10-20 @ 08:02:10
Postat av: daddel

längtar redan tillbaka till dig! det var så fint! :)

2009-10-22 @ 23:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0