Vilska i Umeå och några fler dikter.

Hej kära vänner. Jag har bytt location från Fridhem till Umeå. Det är vackert här. Solen lyser och man lyssnar på bluesradio och mest trivs. Jag tänkte ge er några fler dikter från diktprojektet. Denna gång några kortisar.
Varsågod:


TEMA: HÄNDER


Fingeravtrycken

 

Fingeravtryck

 

Ett tryck i fingrarna

 

När blodet pressas ut i kroppens ändar

 

Varje avtryck är unikt

 

Papillarlinjerna förändras aldrig

 

På sin höjd att de sväller

 

När trycket ökar

 

Minskar avståndet till den som ligger bredvid



Teckenspråket

 

Du närmar dig

 

Som skydd sätter jag upp mina händer

 

Handflatorna utåt.

 

Kanske att du inte förstod

 

Eller så kanske du blundade

 

I vilket fall

 

Gav händerna inte det skydd jag hoppats på



Beröringen

 

Jag stryker bort din feber

 

Och när jag rört vid hela dig

 

Ska jag kyssa dig på pannan

 

Förklara dig färdig

 

 

Det var nog allt för den här gången. Nu ska vi gå på promenad och frysa öronen av oss. Det är sånt man gör när man är i Umeå.


Kommentarer
Postat av: Bjarne Nordbö

Du är alldeles lysande i det korta formatet. Kram.

2010-02-21 @ 10:52:51
Postat av: Ida

Föga förvånande att det är tema händer, om du själv fått välja ;) Men himla fina dikter. Keep up the good work!

2010-02-22 @ 16:28:53
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: wania

JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG.

ÄLSKAR DIG

2010-03-01 @ 11:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0