Novelloskuld, check!

Jag tänkte bryta botgöringen och publicera något annat istället, nämligen mitt livs första novell! Får jag höra rungande hurra från massorna? Ja! Eller, nu ljög jag. Det här är faktiskt mitt livs andra novell. Den första skrev jag förra veckan. Men det lät liksom mer pampigt med "livs första", hoppas ni förstår. Iallafall, det är här resultatet av en skoluppgift (som vanligt) som gick ut på att vi skulle dra tre lappar med ålder, plats och humör baserat på en händelse och sedan skulle vi skriva en novell baserat på de tre lapparna. Jag fick 23, omklädningsrum och skamfylld, har varit otrogen. Nu kan man vänta sig att det skulle bli något erotiskt, lite rahuj! rahuj! men icke. Jag är inte sån, fast det visste ni väl redan? (Hade jag varit lagd åt det hållet hade jag gjort en blinkande smiley nu, men icke!) Istället blev det en avhandling i skammens stadier. Eller nåt. Som vanligt är det bara jätteråmaterial (nästan ännu mer nu eftersom att jag förlorade min novelloskuld förra veckan) och den här gången är det DEFINITIVT INTE flickan i novellen som har skrivit brevet. Äh, vet ni vad? Det blev så mycket text nu att jag publicerar novellen i ett nytt inlägg istället. Vänta lite...

Kommentarer
Postat av: Ewa Ä

HURRA!!!!

2010-01-27 @ 17:23:28
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0