Fredag klockan 17.46

Idag är jag så trött. Fast jag är hemma hos Löv och vi har tittat på projekt runway och det är väldigt bra faktiskt. Jag har fått ett par jättefina örhängen med stjärnor på. Löv sa att det såg ut som något jag skulle kunnat ha på mig när vi träffades. Femtonåringen i mig blev väldigt glad och vill ha på sig dem hela tiden.
Just nu har Löv feber och sorterar böcker efter färg. Det är nästan lite magiskt.

Vad händer annars då? På poesifronten är det massa donande med bokningar och gage och mecka ihop studenten med hultsfred och skriva nya dikter och få Josef att överföra pengar så att jag kan betala anmälningsavgiften till Borås open.
Igår regnande det och jag blev sjukt inspirerad och började skriva. Tror det kan bli något bra. Faktiskt. När jag hde skrivit klart var jag så nöjd med mig själv att jag tog på mig min nya regnjacka som är blå och rödblommig och ser ut som en pepparkaksburk och gick en promenad i regnet.
Regn är bra skit.

Annars så är det Kisamarken i helgen. Kisamarken är en konstig företeelse som inträffar vartannat år. På Kisemarken kan man provsmaka saltgurka, köpa billiga plastpåsar, köpa dyra heliumballonger och träffa Magnus Samuelsson som blev utsedd till världens starkaste man typ 1998. Han kommer från Kisa och är något av ett stadshelgon. Varje år står han i ett stånd och säljer tröjor med sitt eget ansikte på och ber man snällt får man autograf.  När jag var typ tio hade jag en Magnus samuelsson t-shirt som det stod "Till Vilska från Magnus Samuelsson" på. Jag var så stolt. Sen körde min mamma den i tvättmaskinen så att autografen försvann. Men ändå.
Men i år ska min familj inte dit. I år blir det ingen Magnus Samuelsson för mig. Jag vet inte hur jag ska klara av att tackla det här.
Jag funderar seriöst på att åka dit utan min familj. Fast det innebär att jag måste erkänna att jag faktiskt tycker om kisamarken och inte bara följer med för att jag måste.
Det skulle vara ett stort steg.
Jag tror jag måste begrunda detta innan jag tar något beslut.
Det är mycket som står på spel här.

Värdighet vs. Magnus Samuelsson

to be continued...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du dotter, jag kan fixa Magnus autograf ändå åt dej....Puss med massa kramar/Moder

2008-05-16 @ 18:51:19
Postat av: korpdotter

värdighet är överskattat. bara så du vet

2008-05-16 @ 21:59:41
Postat av: ida

nope, aldrig träffat.

2008-05-16 @ 23:16:17
URL: http://ikaserdig.blogg.se
Postat av: Mormor

Ha, ha....honom såg morfar & jag idag. Kramar

2008-05-17 @ 15:18:23
Postat av: lali

ha! found ya!
Su du har en fling för starke adolf alltså. Det trodde jag aldrig. =)

2008-05-18 @ 11:54:59
URL: http://blogg.lali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0