Första skoldagen del ett.

Vi har hamnat i fridhem. Rummet är litet med alldeles vitt och det känns ganska mycket som en söndagsmorgon. Förstår ni vad jag menar? När jag ligger i min säng ser jag en massa gröna träd och när man öppnar fönstret blåser det rakt i ansiktet. Jag kommer trivas här. Efter två dagar så kan jag helt ärligt säga att det här kommer att bli hemma. Jag är inte riktigt där än, jag vet att det kommer ta tid och jag kommer ge den här skolan all tid som behövs. Jag har redan hängt upp "en stor kuk- bonaden" och Elise står bredvid sängen. Jag tror att jag faktiskt lyckades med konststycket att ta med så pass mycket hemifrån så att jag känner mig trygg men lämnat så mycket att jag kan börja om på nytt. Inte för att jag behöver det, jag hade min nystart för länge sen, men det är oundvikligt.

Idag är det första skoldagn, det känns precis som att börja ettan igen med pirret i magen oh jag undrar vilka kläder ska jag ha på mig? Jag tänker duscha så att jag luktar gott och jag ska vara glad och trevlig och så där charmig så att folk tycker om mig. Fast sen tänker jag att jag ska ju tusan gå en skrivarlinje och kanske att folk är sådära svåra och aldrig ler och har polotröjor som luktar lätt av får. Vad ska jag göra då? Jag äger ingen polotröja, och jag är en ganska glad person i allmänhet. Och tänk om alla har läst kafkas "processen"? Jag har inte läst processen! Jag tycker den verkar skittråkig! Eller tänk om alla är sånadära tank-tops-estrad-poeter. Och alla sitter och klämmer på en titel utom jag. Jag menar, nästan-final-placering-i-borås-open är bra, men inget man tar med i meriterna, Fast jag kan iallafall trösta mig med att jag precis satt upp en pjäs som jag skrivit och att recensionen sa att det var en pjäs i "norensk tradition" (OMG) och att det var slutsålt alla dagar.(note to myself: Berätta om den storslagna premiären och allt annat fantastiskt i nästa inlägg.) Men tänk om alla gjort det. Jag menar folk kommer ju från stockholm, där sjuder kulturlivet och jag lovar att nästan alla satte upp sin första pjäs (som var en persisk tolkning av en midsommarnattsdröm eller nåt) på typ dagis. 
Ojoj, nu är det bara en och en halvtimme kvar tills domedagen tar sin början. Bildligt talat alltså.

Nej,men jag tror att jag är ganska likeable så förhoppningsvis ska det gå bra. I värsta fall får jag göra en rolig dans och sedan tillskriva mig titeln som klassens lustigkurre. För alla klasser måste ha en sådan. Might as well be me.

Jag återkommer.

Love


Kommentarer
Postat av: stormhatt

Iiihihiii, good luck my dear!

2009-08-17 @ 12:00:38
URL: http://stormhatt.blogg.se/
Postat av: ida

haha naaw, det kommer gå så bra så. du kommer vara bäst i klassen och alla kommer att älska dig. DU, om någon, behöver inte ha prestationsångest. LOVE

2009-08-17 @ 12:28:00
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: wania

säg till om jag ska skicka en polotröja till dig.

du kommer att trivas som kräftan i sjön.( vi fick 23 kg i lördags).

2009-08-17 @ 13:24:14
Postat av: lali

fortsätt rapportera, det här är underhållande. =D

2009-08-17 @ 21:00:22
URL: http://lali.se
Postat av: Jenny

Det kommer bli topppen! Och alla där kommer identitescentrifugeras 100 gånger under året, så det spelar inte så stor roll vilken bild du visar upp nu. Tänk på hållbar utveckling!

2009-08-17 @ 21:03:05
Postat av: Moster Ewa

fortsättninf, tack. Nå, blev du klassensclown?

2009-08-18 @ 07:04:48
URL: http://ewaarlebrant.blogg.se/
Postat av: mixie

hihi söta vännen! underhållande läsning :)

de går ju bra på fridhem för dig!

puss!

2009-08-18 @ 12:24:27
URL: http://orangeapelsin.blogg.se/
Postat av: KUSIN EMMA

vad roligt att du har det MEN SAKNAR DIG SÅ SJUKT MYCKET SÅ DET GÅR INTE ATT BESKRIVA



1 000 000 PUSSAR OCH KRAMAR



AMANDA:(

2009-08-29 @ 21:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0