Tal till en sjuk (Ny dikt!)

Den här texten tillägnas de i min närhet som är sjuka eller har varit det. Med mycket mycket kärlek.

Tal till en sjuk


Du brukade ha ögon

Du brukade ha händer

Du brukade inte ha ont


Du brukade kunna känna smaker

Du brukade se färg

Du brukade inte lukta plast


Jag brukade bygga bo i dig

Du brukade orka med det

Du brukade inte ha ont


Du brukade ha leder

Dina händer brukade inte smälta

Du brukade inte lukta plast


Du brukade höra färger

Du brukade resa dig

Du brukade inte bestå av plast


Du brukade kunna svälja

Du brukade ha färg

Du brukade inte skaka


Du brukade ha dofter

Du brukade se mönster

Du brukade inte lukta plast


Du borde inte ha ont

Du borde kunna andas

Du borde överleva det här

Du borde ha händer

Du borde inte ha ont


Det brukar börja om

Det slutar inte här

Du luktar inte längre plast

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Helt underbar! Du har verkligen en känsla för sådana här saker.

2009-12-09 @ 11:47:07
URL: http://ikaserdig.blogg.se/
Postat av: wania

jag tar åt mig , älskade barn. TACK

2009-12-09 @ 17:37:40
Postat av: Moster

Kram

2009-12-14 @ 09:33:32
URL: http://ewaarlebranrt.blogg.se/
Postat av: Jon

Jättefin!

2010-01-22 @ 00:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0