SJUKHUS- Medicinerna

Äh, vi tar en till när vi ändå är igång.
Tema sjukhus.

Medicinerna

Röda piller

 

Gröna piller

 

Rosa piller

 

Piller som trillar ner i gommen

 

som sömnen som uteblir

 

förblir

 

ogjord

 

overklig som dimman

 

av pillrena

 

av sakers tillstånd

 

Och det bruna pillret

 

det orangea

 

det blåa

 

Tre för att kunna äta

 

två för hjärtat

 

tre till för motoriken

 

Hur många för din värdighet?

 

När piller trillar ner i gommen

 

Studsar mot svalget

 

Rasslar i halsen

 

Piller för levnadslust

 

för ork för glöd

 

Piller för levnadslust

 

Istället för stöd

 

Det lila

 

Det vita

 

De vita

 

Som smulas till mjöl

 

Och sömnen

 

som förblir

 

utebliven



Kommentarer
Postat av: wania

otäck. men vad jag älskar dig.

2010-01-22 @ 07:00:53
Postat av: Tarmdjävelns innehavare

Oh, jag gillar den, samtidigt som den (såklart) river en del i mig. Och det får mig inte att gilla den mindre.

2010-01-22 @ 09:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0